Veel bezoekers van deze winkel verbazen zich over het feit dat alle artikelen voor weinig geld worden aangeboden. Daar zijn diverse verklaringen voor. Primark maakt bijvoorbeeld geen reclame. Dat lijkt opmerkelijk, maar als je gaat kijken naar het succes is dat natuurlijk niet vreemd. Dee mond-tot-mondreclame bij deze winkelketen is blijkbaar zo krachtig, dat men geen reclame hoeft te maken. Dat scheelt al vele miljoenen euro’s. Niet alleen in Nederland, want deze organisatie is in heel Europa actief.

De kwaliteit van de artikelen is goed te noemen. Als je naar de prijs kijkt, dan zou je zeggen dat dat niet klopt, maar dat heeft dan weer te maken met het feit dat ze grote hoeveelheden in één keer kunnen opkopen. Primark profiteert indirect ook van de crisis in de retail. Doordat veel winkelpanden leegstaan en het zelfs slecht gaat met grote concern, hoeft Primark niet meer het volle pond te betalen voor de winkelpanden. Ze kopen dus grote hoeveelheden in één keer in. Deze kleding, tassen, schoenen en andere accessoires worden overigens in lage lonen landen geproduceerd. Dat is een belangrijk criterium om kleding voor weinig aan te kunnen bieden.

Online shoppen

Online shoppenPrimark gaat ook tegen de trend van het online shoppen in. Waar veel bedrijven zich vooral richten op e-shopping, is het juist Primark dat geen eigen webshop heeft. Een eigen website hebben ze natuurlijk wel, maar daar houdt het opmerkelijk genoeg ook mee op. De Primarkt online shop is wel iets waar veel bezoekers en fans op zoeken, maar als je op de website van Primark uitkomt, zul je zien dat je hier alleen de nieuwste artikelen kunt vinden die worden aangeboden. Dat is misschien enigszins teleurstellend, maar het is wel een trigger voor bezoekers om naar de winkel te gaan en hier inkopen te doen.

DELEN

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here